Ptejte se, na co chcete


My Vám odpovíme

Velmi zjednodušeně to funguje tak, že dodavatel elektřiny nakoupí elektřinu od výrobce. Většina elektřiny vyrobené v ČR pochází hlavně z uhlí a jaderné energie, ale podíl obnovitelných zdrojů v posledních letech výrazně roste. Potom dodavatel uzavře smlouvu s Vámi jako odběratelem. Obě skutečnosti nahlásí na OTE (Operátor Trhu s Elektřinou), který eviduje všechny zdroje a odběrná místa v republice. Prostřednictvím distribuční sítě, kterou spravují pouze 3 společnosti (ČEZ, E-ON, PRE) je elektřina dopravena přes Váš elektroměr na místo určení. Za distribuční službu distribuční společnosti účtují poplatek dodavateli. Výše poplatku je regulovaná státem a není možnost ji ovlivnit. Tuto část potom dodavatel přefakturuje Vám, jako odběrateli, a přidá částku za odebranou „silovou“ elektřinu, tedy tu, kterou skutečně spotřebujete.


Jako jediní ze všech dodavatelů v České republice nabízíme 100% zelenou elektřinu, tj. získanou výhradně z obnovitelných zdrojů. Naší prací dlouhodobě přispíváme k větší energetické soběstačnosti ať již na úrovni domácností, nebo obcí.


V současné legislativní situaci není důvod, proč by měla být zelená elektřina dražší než normální. Ve srovnání s ostatními obchodníky s elektřinou v ČR nabízíme cenově srovnatelnou, často výhodnější cenu.


Je pravda, že elektřina, kterou používáte, je složena z několika zdrojů. Rozsvícená žárovka tedy svítí stále stejně, důležitý je zdroj, odkud elektřina pochází. Podobně jako u Fair Trade, garantujeme zdroj, ve kterém byla ekologická elektřina vyrobena.

Garanci původu každoročně kontroluje nezávislý audit společnosti PricewaterhouseCoopers Audit s.r.o., který dokládá, že každý měsíc v roce nakoupíme více zelené elektřiny, než dodáme našim zákazníkům. Takže pokud někdo nakupuje elektřinu od nás, nemůže mít jinou než zelenou.


Podle energetického zákona se za využití distribuční sítě platí distribuční společnosti. V současné době je to podle regionů buď PRE, ČEZ nebo E-ON. Platba je regulovaná, tedy stále stejná bez ohledu na obchodníka s elektřinou.


Pokud se rozhodnete přejít k nám, stačí nás kontaktovat emailem nebo telefonicky, případně si udělat online objednávku na naší internetové kalkulačce. Změna dodavatele je snadná a na základě Vašeho podpisu plné moci a smlouvy za Vás veškerou administrativu vyřídíme.

Pro přípravu smlouvy potřebujeme znát některé specifické informace o vašem odběrném místě. Pokud máte k dispozici poslední vyúčtování od stávajícího dodavatele, ve kterém jsou tyto informace uvedeny, pošlete nám ho prosím také emailem. Na základě toho připravíme cenovou nabídku a také návrh smlouvy a Vy nemusíte potřebné technické údaje hledat.

S elektroměrem se nic dít nebude. Zůstane Vám ten, který máte, takže i číslo elektroměru či odběrného místa zůstane to, které máte ve své stávající smlouvě.

Doba přepojení trvá podle délky výpovědní lhůty u stávajícího dodavatele. Většinou 1-3 měsíce. V praxi to pro Vás znamená, že po podpisu smlouvy s námi se už nemusíte o nic starat. Celý proces změny dodavatele zařídíme a v okamžiku zahájení dodávky elektřiny od naší společnosti Vás budeme informovat. Výpovědní lhůtu stávajícího dodavatele bohužel nemůžeme ovlivnit a celý proces tak urychlit.

V případě, že máte uzavřenou smlouvu na dobu určitou, ukončíme ji za Vás k tomuto datu a poté se staneme Vaším dodavatelem.


Možnost změnit dodatele elektřiny je dána zákonem a nad jeho dodržováním má bdít Energetický Regulační Úřad. Je to tedy Vaše svobodné právo dodavatele elektřiny změnit. V případě, že byste měli pocit, že Vám stávající či bývalý dodavatel dělá problémy, máte právo si stěžovat na ERU, který v případě porušení zákona potrestá viníka, až odnětím licence k obchodování. Z našeho pohledu tedy není důvod se obávat.


V případě, že by některý z dodavatelů elektřiny přestal z jakéhokoliv důvodu dodávat svým zákazníkům, všichni přechází ihned to tzv. režimu dodavatele poslední instance. Dodavatelem poslední instance (DPI) je subjekt na trhu s elektřinou, který má v zákonem stanovených případech povinnost dodávat elektřinu zákazníkům za ceny stanovené Energetickým regulačním úřadem. Institutu dodávky od dodavatele poslední instance mohou využít zákazníci v případech, kdy jejich stávající dodavatel pozbyl schopnost dodávat elektřinu. Dodavatel poslední instance by současně měl být pojistkou pro malé zákazníky a domácnosti, kteří mají právo volby svého dodavatele elektřiny, avšak z různých příčin dodavatele na trhu s elektřinou nenalezli. Maximální doba trvání smlouvy jsou 3 měsíce s možností prodloužení na žádost zákazníka. Výpovědní lhůta u dodavatele poslední instance je 1 den. DPI jsou podle § 12a odst. 3, písm. b) společnosti ČEZ Prodej, PRE a E.ON Energie na vymezených územích „jejich“ distributorů, včetně vnořených LDS.


Ano může. Při přechodu posíláme žádost stávajícímu dodavateli. Pokud nemáme správnou informaci o výpovědní lhůtě, může tuto žádost odmítnout. Navíc smlouvy na dobu určitou vypovědět nelze a je třeba čekat, až vyprší. Pokud tato komplikace nastane, ve spolupráci s Vámi opravíme potřebné informace a znovu podáme žádost o změnu dodavatele.


S Nano Energies uzavíráte smlouvu o sdružených dodávkách elektrické energie, která pro Vás znamená, že vše zaplatíte jednou platbou Nano Energies a my za Vás část za distribuci odvedeme distributorovi.


Stav elektroměru za dané období dostáváme od distributora, jehož povinností je provádět odečty. Termíny vyúčtování tedy neurčujeme my, ale jsou v režimu distributora. Vyúčtování od dodavatele, s nímž jste ukončili smlouvu, přijde během několika dnů po uplynutí výpovědní lhůty. Pak budete platit zálohové platby nám – vždy nejpozději k 15. dni příslušného měsíce. Roční vyúčtování Vám pošleme po odečtu elektroměru, který provádí distributor ve Vašem regionu v obvyklých termínech.


V Nano Energies platíte pevnou cenu za měsíc a platby za odebranou silovou elektřinu + regulované platby za distribuci. Platby za distribuci každý měsíc převádíme distribuční společnosti. Žádný jiný poplatek neplatíte. Neplatíte za aktivaci, připojení ani za vypovězení smlouvy. V některých případech platíme naopak my Vám ve formě slev a bonusů. Také vzhledem k našim férovým podmínkám nabízíme levnou zelenou elektřinu.


Každému se může stát, že někdy nevyjde s financemi a nemůže zaplatit. Důležité je nás v takovém případě co nejdříve kontaktovat, abychom se pokusili najít cestu, jak situaci řešit. Na druhou stranu, pokud někdo neplatí a ani s námi nekomunikuje, po 3 upomínkách předáváme dluh našim právníkům a podáváme žalobu. Protože se snažíme nabídnout všem našim zákazníkům co nejlepší cenu, bylo by nefér, aby kvůli pár neplatičům museli všichni platit za elektřinu více.


Výpadky a poruchy v dodávkách elektřiny je třeba řešit s distributorem. Ostatně je to servis, za který si od Vás nechává zaplatit. V každém případě můžete vždy zavolat nejprve nám, rádi Vás nasměrujeme k možnému řešení.


Rádi bychom, ale neumíme. Řízení těchto intervalů je v možnostech distributora.


Pokud se rozhodnete odejít, musíte si najít nového dodavatele a dohodnou se s ním. Nový dodavatel nás bude informovat o vašem rozhodnutí. Odchod každého zákazníka nás mrzí, ale respektujeme jeho rozhodnutí. Podle smlouvy máte možnost využít nejkratší výpovědní lhůtu na trhu – 1 měsíc.

Mám zájem

Odesílám data.

Při odeslání formuláře nastala chyba.

Váš požadavek byl odeslán ke zpracování.

Nejrychlejší cesta k informacím

Kontaktujte nás na uvedeném telefonním čísle.
Jsme tu pro vás od pondělí do pátku
od 8 do 17 hodin.

Přizpůsobíme se
vašemu rozvrhu

Vyberte si čas, který se vám hodí nejvíce. Budeme vás kontaktovat během dvou pracovních dnů.

Rádi předáme
více informací

Jednoduše popište svůj dotaz. Naši pracovníci se vám ozvou s odpovědí během dvou pracovních dnů.

Připravíme firemní řešení
na míru

Vyberte si téma a čas. Náš obchodní zástupce vás bude do dvou pracovních dnů kontaktovat.