Přejít na obsah

#Nemusíš jen třídit odpad, možná můžeš udělat víc

Startuje iniciativa na podporu všech, kteří dělají něco navíc pro planetu

Praha, 25. září – Inspiraci pro všechny, kteří chtějí zkoušet žít víc udržitelně přináší nová iniciativa #nemusíš. Stojí za ní český dodavatel čisté zelené energie Nano Energies. Hashtag by měl postupně spojovat jednotlivce a firmy, kteří se chtějí veřejně přihlásit k udržitelnému způsobu života a podnikání a inspirovat ostatní, kteří hledají nové možnosti.

„Nemusíme recyklovat, šetřit vodou, topit a svítit ekologicky nebo přemýšlet nad etickou módou. Přesto to mnoho z nás dělá,” vysvětluje CEO Nano Energies Stanislav Chvála. Lidé svoje chování nezmění, když nebudou vědět, co je vlastně možné a správné, když chtějí být udržitelnější. Proto vznikla iniciativa, které pod hashtagem #nemusíš v právě spuštěné kampani ukazuje a propojuje firmy a jednotlivce a dává tipy, co můžete, ale nemusíte, dělat, když chcete vést udržitelnější život. 

„Čím dál více lidí, neziskovek, ale hlavně podnikatelů mění způsob, jakým se chová k planetě a k místu, kde žijeme. Nedělají to proto, že je to zrovna moderní způsob marketingu, ale protože tomu věří a dělají to opravdově. Takové lidi chceme najít a propojit s ostatními a říct jim, že je super, že sami od sebe dělají správná rozhodnutí pro naši planetu, i když nemusí,” dodává Chvála. Odkazuje přitom na příběhy provozovatelů kin Aero, Světozor a Bio Oko, zakladatelů Institutu cirkulární ekonomiky, iniciativ Zachraň jídlo nebo Keep it Clean, seniorského vzdělávacího centra Elpida, chaty na Řípu, veganské restaurace Forky’s a mnoha dalších odběratelů Elektřiny Nazeleno, kteří se objevili v úvodním videu kampaně

Pod hashtagem #nemusíš najdou lidé další alternativy toho, jak žít udržitelně. Ambicí je začít spojovat jednotlivce, skupiny lidí i firmy, které dělají svůj business odpovědně, a shromažďovat pozitivní příklady. Například zmiňovaná zelená energie už nyní proudí do stovek domácností i firem. V centrech velkých měst najdete pasivní domy, mnoho společností využívá chytrá řešení pro úsporu elektřiny a vody, zemědělci znovu objevují výhody ekologicky šetrného hospodaření. Informace o těchto společnostech a jednotlivcích, kteří se rozhodli jít udržitelnou cestou, se ale k veřejnosti dostávají málo. A to chce kampaň #nemusíš změnit. 

Za kreativním konceptem kampaně stojí Martina Vojtěchová z pitoresq a Jaroslav Novák z ePace, pod videoprodukci se podepsal creovision.